måndag 15 april 2013

Välkommen söndagsångest (trots arbetslöshet)

Näe hörrni. Det här är så segt va. Vissa saker i ens liv lägger sig som en blöt filt över alltihop. Vart man än vänder sig så hänger den med.

*floff* (det är ljudet av filten när den landar på livet.)

Jag är så dålig på att vara arbetslös.
Förlåt, jag menar mellan projekt.
Jag föreställer mig all löpträning jag hade kunnat ägna mig åt. Men jag har ont i foten. Den ska vila från löpning i 4-6 veckor säger sjukgymnasten. Deppigt säger jag.
Så nu går jag på spinning istället. Exakt samma sak. Samma känsla. Samma terapi. Verkligen.

Försökte köpa mig ur springkrisen. Det gick uppenbarligen sådär. Även halvsmart köp med tanke på min nuvarande inkomst som ej finns. Men skorna gillar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar