torsdag 18 april 2013

Vad gör man med en torsdagsmorgon

Gick upp 06.30 idag. Har lagt mig till med någorlunda förvirrade sovtider. Men det är lika bra att haffa ingivelsen "jomen jag går nog upp nu" när den kommer, för gud vet när den dyker upp nästa gång.

Att fördriva tid på egen hand är en konst. Denna konst driver mig till vansinne. Här kommer därför en lista på saker jag tänker att jag ska göra idag:

- Titta på första avsnittet av Modellpojkar. Verkar ju skojigt.
- Titta på Vetenskapens värld om hälsofördelarna med att fasta lite grann. Låter spännande samt ekonomiskt bra. Lockas dock betydligt mer av tanken på att äta grejer, jämfört med tanken på att inte äta några grejer alls.
- Skajpa med min vän samt protegé (ja, fick slå upp stavningen där) som intervjuar folk på Island.
- Läsa Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Troligtvis inte hela. Jobbar inte så.
- Träna nåt.
- Fundera på framtiden och arbetslivet och livskrisen.
- Laga mat och färda den (och mig) till mina vänner som är på sjukhus och som är trötta på kebab samt sjukhusmat.
- Spela mer gitarr.
- Dricka kaffe med en kompis.

Men först ska jag styra upp mig, bädda, ta på deo och sånt. Kan inte leva på min tidiga uppstigning för all framtid, måste bete mig som en uppstigen också.

Här är tulpaner jag köpte härom dagen för att muntra upp mig.
Helt sant.
Tycker att det funkar. De är fina och spänstiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar