fredag 26 april 2013

Bio är min bästa last

Såg Iron man 3 igår. Den skulle ju inte vara så bra, men jag är inte så svårflörtad. Allt som kan kopplas till Marvel eller DC comics står utanför betygssystemen. Under måttligt hot kan jag till och med försvara den senaste filmatiseringen av Green Lantern. Eller Daredevil.

Så visst, Iron man 3 hade kanske vissa brister. Till exempel förstod man inte varför skurken hade för motiv. Jag gillar inte heller när det blir fööör maxat. Det det ska finnas någon rimlighet i det orimliga. Så när Tony Stark har byggt en smärre armé av iron man-gubbar finns det ju inget som skulle hindrat honom från att bygga en _ännu_ större armé av iron man-gubbar. 
Men skit samma. 
Det är pang pang, skojiga repliker, glansiga superhjältedräkter, övernaturliga krafter och snygga eftertexter. Good enough. 

Annars är min överlägsna etta x-men. Nästa år kommer nästa film som har den mycket oroväckande handlingen att x-mennarna ska åka tillbaka i tiden för att förhindra något dumt som händer då.
Ihh, tidsresor? Det bådar inte jättegott.
Fast förra filmen, den femte i ordningen om man räknar Wolverine - och det får man ju göra, var ett riktigt uppsving. Det var en prequel från 60-talet. Fantastiskt. Kanske blir en tidsresa jättebra.
Jag ska sluta negga.


Där var en bild på gammel-iron man, och här är den gamle låten som inte har något med seriefiguren att göra, men ändå var med i filmen från 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar