tisdag 26 mars 2013

Ett inlägg om att shoppa sportkläder

Mitt intresse för att springa fick liv på grund av två saker. Jag insåg att det var kul att slå mina egna tider, och att nya träningskläder peppade mig.

Jag blev lätt beroende av funktionsmaterial. Must... eat... funktionsmaterial.

Men det är så dyrt (precis som andra droger). Jag brukar köpa mina kläder på sportamore, men nu har jag upptäckt wiggle. Det är en brittisk sajt och priserna ligger betydligt lägre än i Sverige. Även klassiker Asos har en del sportkläder - som snygga tajts - och även där är det billigare. Och det bästa är att frakten är gratis.

Jag fick ett paket från wiggle idag. Har köpt en sportbh, detta hemskt tråkiga, dyra men absolut livsviktiga plagg.
Har man lite boobs krävs en jävel till sportbh. En sån som inte bara trycker till brösten (hatar dem) utan som snarare fixerar vardera bröst för sig. Sånt kostar.
Den här kostar 600-650 spänn i Sverige. På wiggle kostade den 350 svenska kronor.
Halleluja!

Nu ska jag ut och testa den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar