lördag 16 mars 2013

Bekännelser från ett påverkbart sinne

Jag köpte nytt schampo idag. (Var god anteckna.)
Jag känner mig så lurad, men men. Någonstans insåg jag att en person som har ett hår som ser ut som mitt (se bild nedan) behöver ha ett schampo.
Jag var på ett varuhus i stan, vet ej vad jag skulle köpa men kom likväl ut därifrån ca 200 kr fattigare, och såg att det var lite extrapris på ett nytt märke, Aussie.
Eftersom en person som skriver en blogg som jag läser har instagrammat om detta schampomärke, samt att det kommer från Australien där mina kompisar bor och eftersom det var macadamianötsolja i schampot och jag har australienminnen från när jag åt mig illamående på macadamianötter eftersom det inte fanns nåt vettigare att äta på pytteflygplatsen i Alice Springs (märkligt att det är ett positivt laddat minne) så köpte jag schampot.

Det luktar jättegott. Och om det är lika bra som det var dyrt som är det även jättebra.


2 kommentarer:

  1. Jossa sager att det ska vara bra :) och om Brita tipsar om det sa MASTE det vara bra! alskar ju henne.
    Roligt dock att jag aldrig sett det har nere...?

    SvaraRadera
  2. haha, jaså? jag gillar det också. funderar på om jag måste köpa balsamet bara för att det luktar så gott...

    SvaraRadera