söndag 28 oktober 2012

The Vaccines

Min första kväll i New York gick vi på spelning. Det var Vaccines som var så otroligt mycket bättre än väntat att vi gick raka vägen till hotellet och wifit och köpte biljetter till göteborgsspelningen.

Den var förvisso om hundra år, men skit samma.

Nu har det tydligen gått hundra år och hd, jag och min förkylning gick på konsert ikväll.
Och det var återigen över (den numera högt ställda) förväntan.
Till och med bandet hade blivit snyggare. Bortsett från sångarens hår. Det hade bättre volym i NY.

Det bästa av allt var kanske förbandet. I NY var förbandet emellanåt det absolut sämsta jag sett på en scen. Men dagens förband Deap Vally var tvärtom nåt av det coolaste jag sett. Älsk på dom som man säger (gör nån det?).

Nu bilder. Först Vaccines på Bowery ballroom i New York, sedan Vaccines på Pustervik i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar