onsdag 10 augusti 2011

Sjöberg. The sequel.

Ja, jag får ju ta sista delen i spänningsromanen om mig och Patrik Sjöbergs sommarprat.
Jag har lyssnat på det.
Tro inte på hajpen. Min förhoppning om att Patrik skulle vara en fantastisk berättare stämde inte. Synd. Men det finns inte en chans att alla sommarpratare är naturliga radiopratartalanger och det är då producenten ska komma in och trolla fram skillsen.
Patrik har ett rätt karaktäristisk ångvältsröstläge. Han dönar på. Det blir inte så intimt då. Men det han sa var spännande.

Någon som däremot levde upp till alla mina sanslöst höga förväntningar var Olof Wretling. Herregud vad bra han är! Uppenbart välplanerat men ändå gött avslappnat.
Om man inte gillar Mammas nya kille (jag har hört att det finns sådana) är det kanske inte är jättefantastisk lyssning. En av MNK-karaktärerna, Katla, återkommer genom hela pratet.
Programmet roligt.
Jag gillar roliga grejer.

Det här är sommarn som går i sommarpratets, arbetsnarkomanins och ostkakans tecken.
Kunde vart värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar