söndag 21 augusti 2011

Maria 16 år

Jag hittade mina gamla lunarstorm-dagböcker på en extern hårddisk. Jag har sparat de första inläggen från runt år 2000. Herre! Vilken melodramatisk och supertypisk tonåring jag var. Det är lite härligt, men samtidgt extremt skrämmande.
Jag var väldigt utlämnande i mina inlägg. Självklart skrev jag dikter. Jag skrev dikter om kärlek, ångest och ensamhet. Om killar som hade snygga t-shirtar och bra musiksmak.
Vissa saker har ju uppenbarligen inte förändrats nämnvärt. Ingen poesi dock. Aldrig poesi.

Tyvärr är inläggen väldigt ointressanta och/eller så har jag deppat ihop totalt. Här är ett tidtypiskt inlägg från december 2000. Då var jag 16. M-rocken som omnämns är Mölndalsrocken, en för oss viktig musiktävling.

strip us naked
Fre 29 dec 2000 12:13
Övrigt, 9 läsare totalt


åå, va det är skönt att ha lov. jag njuter av varje sekund!
att bara slappa, ha tråkigt, inte ha nåt å göra,
sova länge, vara ensam.

framför allt att inte ha något att göra.
visst, jag vet, det är inte kul i längden.
men jag kommer ju få sjukt mycket att göra direkt när skolan börjar så jag njuter mig mätt på det nu.

fast jag skulle vilja repa.
vi kunde ju ha repat oss tokiga.
varje dag, hela tiden.
men det är elfel i lokalen så vi FÅR inte repa.
å 3 veckor kvar till M-rocken.

känns sådär.

borde väl skriva lite låtar.
men...jag vill ju bara sitta och inte ha nåt å gö...=)

igår var det java för hela slanten.
och söta små vänner.
och jag fick min expresso.
vill inte bli en kaffetok, men te är ju inte gott.

och idag ska jag nog in till staden och köpa biljetter till
popstads-spelningarna.
innan det blir bio med navid å lisa.

det vill man ju inte missa.


m*

[sara, hur kunde vi glömma popstad när vi längtade?]

2 kommentarer:

  1. En expresso coming up! På Café Kardemumma har de fortfarande inte lärt sig att det inte heter så. De har dock skrivit det över hela väggen, du skrev det bara i en blogg från 2000 ;) Allt är förlåtet.

    SvaraRadera
  2. jag vet! det har ju dock itne lyckats superbra med sina väggar överhuvudtaget. gör om gör rätt. och stava rätt.

    SvaraRadera