måndag 1 november 2010

Vampire Weekend, giftermål och Batman. Och Jake.

Mtv lyckades göra mig förvånad. Vampire weekend som var på televisionen.
Jag gillar Vampire weekend. Jag har sett dem live. Men kanske var det ösregnet på Way out west 2009, eller avståndet fram till scenen som gjorde det, men jag hade helt missat att bandet såg ut att ha en medelålder på 17 år.

Jag var tvungen att undersöka.
Wikipedia berättade att jag hade fel. De var födda 1984 (alla förutom en). En bra årgång uppenbarligen.

Men ännu viktigare: En av killarna heter fanimej Batman i efternamn.
Nästan. Batmanglij. Herregud!
Jag kan bli tvungen att leta upp honom och gifta mig med honom. Batman!!

Här kommer en skojig video.
Jake Gyllenhaal är med. En Jonas brother också. Och en snubbe från Wu-tang clan. Och en till hiphopman.
Men att känna igen hiphopmän har aldrig varit min starka sida.



1 kommentar:

  1. FYI så heter den där andra hiphopsnubben Lil Jon, helt onödigt vetande...

    SvaraRadera