tisdag 23 november 2010

Maskeradhjälp sökes

Jag ska på maskerad på lördag. Blev precis inbjuden och det låter kanoners i mina öron. Det är ju ett ypperligt tillfälle att bejaka:

1. populärkulturnörderi
2. symaskinsskillz
3. festådran.

Det är filmtema på festen och hittills har jag bara tänkt Prinsessan Leia. Det känns dock lite gjort eftersom jag var just Leia på en annan fest. I och för sig var det för 6 år sedan i en annan stad, med helt andra människor.

Några år senare var jag wonderwoman, men det känns för bart. Det är ju kallt ute.

Uppenbarligen harvar jag bara i gamla hjulspår. Vad ska jag vara? Hjälp hjälp hjälp.
Pleaze.



8 kommentarer:

  1. HAHAHAHAAA! Jag försöker hitta tips till dig men har inte kommit så långt. Däremot hittade jag en tråd där en person berättar om sin kompis som på temat "blodsugare" kom utklädd till tampong... Jag blev lite äcklad och fnissade för mig själv. Jag återkommer med tips om jag kommer på nåt!

    SvaraRadera
  2. Hehe, iså fall kan man ju gå som en filmrulle. Meb det vet jag inte hur man skulle lösa. Lättare med människor. eller iaf saker på två ben...

    SvaraRadera
  3. Gött med peppen! Fint att du ska med!
    Jag bytte just ut min originalplan mot nåt annat. som kändes lite mindre meckigt. Jag skulle ju vilja gå på maskerad i team nån gång, typ som dom som kom som Dorothy, lejonet, fågelskrämman och roboten på halloweenfesten. Men har jö inte tid att rodda nu.
    Men förslag hittills:
    My little pony
    Draco Malfoy
    Isberget i Titanic

    Hm, jag borde ju vara EnDumEn men det blir nog fasligt varmt tänker jag...

    SvaraRadera
  4. Jag funderar på att klä ut mig till film.
    MIn kompis Karin gick fö nyligen som Harry Potter och klädde ut sin bebis till Hedwig (ugglan alltså).

    SvaraRadera
  5. Åh, Ni hade vart fina som Clockwork Orange-gänget vetja! Lite tråkig utklädnad kanske men kan bli snyggt. I like it!

    SvaraRadera
  6. Eller ja, haha. Om du nu ska köra på "film" så kan du rulla in dig i plastfilm. Film som film liksom.

    SvaraRadera
  7. Mmm. plastfilm. jag tänker genomskinligt, fuktigt och svampbildande. En given succé.

    SvaraRadera
  8. du kan få låna min endumendräkt om du vill? =) annars hörde jag om någon på radio som hade klätt sig helt i brunt, haft ett stort blingigt kors runt halsen och introducerat sig som Holy Shit.

    SvaraRadera