söndag 28 mars 2010

Klara färdiga släck

Earth hour i Kålltorp:

20.28: "Kolla kolla! Nu släckte de också!"
20.40: Lisa spelade piano i skenet från en kandelaber. Jag, Mattias och Stefan och katten Smeagol låg på soffan i skenet från de levande ljusen och kände oss oväntat 1700-talsdekiga (levande ljus, klassisk musik och husdjur och är en extremt sällsynt kombo för mig).
20.59: Lek med den jättelata katten som inte hade klor.
21.05: Lisa vill sluta spela. Det går vi inte med på.
21.10: Jag gör armhävningar. 10 stycken på tå. Score!
21.15: Vi försöker oss på allsköns gymnastiska övningar som innebär att man bara har två händer i golvet. Det går dåligt.
21.19: Lisa visar sitt fysiska partytrick som innebär att hennes leder ser helt rubbade ut. Men tricket var inte så svårt.
21.25: Jag klarade tricket genom mycket övning, tänjning och vilja. De andra skrattade på min bekostnad. Sedan skrattade vi åt Stefan när han skulle försöka. Hahahaa.
21.29: Avrundning med lite pianospel samt stretchning och massage med anledning av det kroppsliga trickandet.

Fint. Oväntat. Fysiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar