torsdag 18 mars 2010

Fortsättning på bitterheten

Cut-and-paste-at från namnsajten.

"Fler betydelser kan vara "uppror", "rebellisk", "trotsig", "efterlängtat barn", "havets stjärna", "en pe i havet", "den vackra", "älskad av Gud", "den perfekta", "den som älskar Gud", "den helade", "stark", "stor sorg", "den välnärda" (med betydelsen "vacker"), "älskarinna", "graciös", "den upphöjda", "den charmiga" och "den som härskar."

Förutom favoriter som den charmiga, den som härskar och den perfekta så har den välnärda en plats i mitt hjärta.

Frågan som SaraBeata uppmärksammade står dock fortfarande kvar: vad är en pe (en pe i havet)?
Kan google hjälpa oss månne?

4 kommentarer:

  1. Hm. Jag tycker framförallt att du borde ta alla betydelser JÄVLIGT bokstavligt! Bli min älskarinna, nu!

    Inte blir jag klokare av detta heller:
    PE kan vara

    * Polyeten
    * Nationalitetsbeteckning för motorfordon från Peru
    * .pe, nationell toppdomän för Peru
    * Förkortning för Microsofts filformat Portable Executable
    * pE (måttenhet) ett mått på markens redoxpotential.
    * PE-tal inom ekonomi (skrivs vanligen som P/E-tal) - är ett nyckeltal som visar förhållandet mellan aktievärde och vinst.
    * Förkortning av Protective Earth. En elteknisk fackterm, betyder skyddsjord.
    * Förkortning för Penis Enlargement, penisförstoring


    ???????

    SvaraRadera
  2. Äh, de vågar bara inte skriva "piss". En piss i havet. Heter det inte så?

    Fast det förstås, det är ju inte så smickrande...alls. Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar bestämt motsatsen (internskämt på min arbetsplats, sagt av förra terminalchefen. Mycket roligt.)

    PUSS!

    SvaraRadera
  3. hihi. En UNDERWATER Penis Enlargement! Guiness rekordbok kommer vara där!

    SvaraRadera