tisdag 20 november 2012

Hur jag ska göra januari bra

En kan ju tycka att jag lever lite i framtiden, men för tillfället kan jag inte låta blir att fokusera på januari.
Om jag inte har något jobb då skulle jag vilja fylla tiden med något. Något som får mig att tänka tillbaka på januari som månaden då jag gjorde (valfri aktivitet), i motsats till månaden då jag deppade ihop pga arbetslöshet.

Mina tre alternativ just nu:
1. Börja spela gitarr igen. Lära mig spela (och sjunga) nåt specifikt. Det är ett tydligt mål.
2. Starta maratonträning på riktigt. Kan behövas om jag faktiskt ska genomföra nåt lopp. Tråkigt att inte ha nåt tydligt mål.
3. Göra samma träningsutmaning som flera av mina kompisar redan gjort: Fitnessfighten. Det är en månad av träning och en jävla massa keso. Inte riktigt min kopp te, men jag gillar ändå tanken.

Jag skulle förvisso kunna göra alla tre. Fitnessfighten med maratonträning, och gitarrspel på lediga stunder. Men då lär inget bli riktigt gjort.
Nä, det vore kul att gå all in och döna. Men med vad?

2 kommentarer:

  1. Jag uppskattar kombinationen gitarr och maratonträning - den tror jag på. Men bara om du startar ett band där jag får vara med och spela på mitt elektriska piano jag planerar att köpa in och lära mig att spela på.

    SvaraRadera
  2. haha, varför har jag missat den hr kommentaren? hur går det med pianot? allt går åt fanders med mina planer...

    SvaraRadera