måndag 17 september 2012

Tankar på ett atlantflyg

Jag hinner alltid (haha, "alltid". Som om jag flög särskilt ofta.) pendla mellan diverse känslolägen när jag flyger ensam.
För jag känner mig både extremt ensam och väldigt indeipendant woman medan jag dödar tid och långsamt, långsamt utvecklar liggsår i flygstolen.
Nu får vi se vad den här resan ger.

1. Nya lurarna är som smör i öronen. Mmm.
2. Jag vill resa iväg med nån jag är kär i. Som även är kär i mig.
3. När ska jag bo i New York?
4. Jag känner mig som Robyn i de här kläderna.
5. Soooov! Snart ska du jobba.
6. Vad stör mig mest? Att killen bredvid mig breder ut sig och liksom svämmar över på min plats - eller att han har en lila hoodtröja på sig?
7. The Green lantern är ingen höjdare.
8. What to except when you're expecting är bättre. Men fan inte bra.
9. Tycker vanligtvis det är läskigt med mänsklig beröring när det gäller främlingar. Men nu nuddar min arm killen med den fula munktröjans arm. Och jag ogillar det inte?
10. Somna då.
11. Delta gör inte bra veggomat.
12. "The trick is not to hold the hand over the candle. The trick is to forget McKenzie." Mitt liv eller The Newsroom?
12. Kommer jag orka åka förbi Haga på vägen hem? Måste få köpt den där affischen snart.
13. Deltaflygvärden är inte så bra.
14. Delta är inte så bra.
15. Nya serien 2 broke girls känns sanslöst daterad. Sitcom med studioskratt? Skojru?
16. Nya serien Nashville verkar lovande!
17. Synd att country är döden.
18. Men där i slutet kom en bra låt! Måste spotifya. Ge mig uppkoppling!
19. Ser inte ut som Robyn längre.
20. Mellanlanda i Amsterdam. Måste fixa nån sorts concealer för att lösa hela mig.
21. "can I bring this sandwich to the other side?" citerar mig själv och kan inte sluta tänka får man ta hunden med sig in i himlen.
22. Nån på flyget luktar som ett ex. Inte jättegott faktiskt.
23. Tänker på en flört från julen 2010. Vi stod i snöfallet och det var romantiskt. Han blev kär jättesnabbt. Jag blev det inte.
24. Ska jag laga matlåda nu igen?
25. Lyssnar på en gammal spellista. DET måste vara anledningen till nostalgitripparna.
26. Mitt nya, dyra pantoneskal sitter inte som en smäck. Orka.

Sen somnade jag. Äntligen.

Nu sitter jag på jobbet. Är snart inne på mitt andra dygn som vaken.
Har varit kvickare i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar