söndag 18 december 2011

Kakkuppen

Häromdagen kom jag hem till ett litet paket. Min kompis Sonja hade skrivit en lapp och lämnat sitt favoritte från tyskland. Fina grejer att komma hem till.

De senaste veckorna har hon på skrivit (läs: tjatat) om sina favoritkakor. Tyska vanillekipferln. På bloggen, på facebook och på twitter. Vanillekipferln, vanillekipferln, vanillekipferln.

Så jag tänkte trevlighetshämnas och baka dem åt henne.
Men eftersom hon skrivit receptet på bloggen i gram fick jag freestyla lite. För hur mycket är 560 g mjöl? Eh.
Och dekorationssockret som skulle bestå av 100 g florsocker och 4 paket vaniljsocker. 4 paket?!

Men men, here we go.

It's partytime dudes!!!.


Jag öste på allt överblivet socker över allihop. More is more.


Klappat och klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar