lördag 17 december 2011

En boll med gott

Jag blev indtroducerade till vad som skulle vara det godaste julgodiset någonsin. Jag föll pladask och gick hem och bakade eget.
Jag tog med de små brigadeirosarna till en julhängskväll med mina träningskompisar.

Person nummer ett skrockade gillande när hon testade en boll. Nåhåhåhå. Ni vet, sådär lite gutturalt.
Person nummer två friade till mig.
Så, det är inte bara jag som gillar dem.

Ta en burk kondenserad mjölk. Blanda med 1 msk smör och 4 tsk kakao i en kastrull. Rör, rör, rör och koka upp. När det tjocknat, tar kanske 15 minuter, häller du ut kalaset på en tallrik och låter det svalna.
Sedan rullar du små bollar (ha gärna lite smör på händerna så är det lättare), rullar dem i chokladströssel och voila: en boll med gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar