onsdag 23 februari 2011

Mobildöden

För ett halvår sedan skrev jag det här inlägget. Det döptes till Tele2, ilskan och könsorden av en anledning.
Jag var på tele2 idag. Jag bestämde mig. En wildfire skulle det bli. Det visade sig dock finnas en hake.
Jag tecknade ett nytt tele2-abonnemang i somras. Det var ett sånt där event med påstridig personal (känd från det här inlägget).

Jag frågade specifikt om jag skulle kunna byta abonnemang inom tele2 innan bindningstiden var slut. Javisst sa han.
Det han glömde berätta var att jag skulle bli tvungen att betala alla kvarvarande fasta månadskostnader på det gamla abonnemanget.

Suck.

Tillsammans med tele2:s rätt oskäliga teckna-nytt-abonnemang-kostnad på 250 spänn skulle själva bytespengen gå på närmare 900 kronor.

Suck.
Sådär kul.

Nu tänker jag härda ut. Mobilen får överleva ett tag till.
Må kraften vara med dig!

3 kommentarer:

  1. Varför folk köper kapitalvaror och ingår långa avtal med gatuförsäljare baserat på muntliga löften är ett psykologiskt fenomen jag aldrig kunnat förstå.

    SvaraRadera
  2. Nähä. Själv tycker jag inte att det är så konstigt. I vårt megakonsumtionssamhälle är jag snarare förvånad över att det sker genomtänkta köp. Att folk tar smslån tex, det är sjukt puckat, men det är klart jag fattar hur de kan göra det. För min egen del är jag helt nöjd med själva abonnemanget. Att killen valde att svara jävligt oprecist på min fråga retar mig otroligt, men jag överlever nog.

    SvaraRadera
  3. det är svårt det där, jag har ingått en riktigt dålig deal med en gatuförsäljare, men å andra sidan två mycket bra. att allt går smidigt när det gäller telefoner handlar främst om att telefonen ska hålla/inte bli snodd inom hela bindningstiden, annars blire dyyrt.

    SvaraRadera