tisdag 22 februari 2011

Uppgraderingen

Min mobil mår inte bra. Den är gammal, lynnig och det är tyvärr bara en tidsfråga innan den trillar av pinnen. Jag behöver fixa en ny.
Men suck vilken beslutsångest jag får.

Nästan hela världen, inklusive jag, är hypnotiserade av apple vilket gör att man vill ha en iphone bara för att ha en iphone. Av exakt samma anledning vill jag dock inte ha en iphone.
Knivigt det där. Vill ha - vill inte ha.

En Iphone är dyr. Där klämmer skon som mest. Och jävlar vad den klämmer där. Jag gillar inte saker som är dyra bara för att vara dyra, vilket är lite av ett signum för apple. Ändå sitter jag ju här med en macbook i knät. Väldigt nöjd med den. Extremt nöjd. (Åh så bra den är.)

Jag funderar på en htc wildfire. Inte alls lika dyr, och dessutom lite mindre och smidigare, men är ändå en touchig teknikmobil. Men upplösningen verkar inte vara askanon.

Mitt dilemma är att jag inte riktigt vill ha en iphone, men samtidigt är jag övertygad om att jag inte skulle ångra mig om jag köpte en. Det är däremot en risk om jag köper en htc.

Gaaaaahhhh.

Jag och min beslutsångest. Vi har spenderat många timmar ihop genom åren. Ett himla ältande fram och tillbaka.
Om någon har tips som kan hjälpa mig så tar jag gladeligen emot dem.
Här nedan kan man se mig och min döende telefon.

2 kommentarer:

  1. Att köpa en iPhone privat med skattade pengar till dagens priser hade inte jag heller gjort om jag inte tjänat väldigt bra. Som jobbtelefon är det inga konstigheter.

    SvaraRadera
  2. nä, det blir väldigt mycket pengar. Man (jag) glömmer det när var och varannan ränner omkring och tar hipstamaticbilder.

    SvaraRadera