onsdag 9 februari 2011

To Pulp, or not to Pulp

Jag har inte skrivit om det här. Jag har grunnat. Men nu är det dags att konstatera: Jag vet inte vad jag tycker.
Pulp till Way out west.

Jag menar. Hur kul är det egentligen 15 år senare? (Jättekul såklart.) Jag kommer förstås dö någon sorts britpopdöd av indielycka när de spelar common people, men det känns så genuint ofräscht (som i gammalt, inte ohygieniskt) med gamla, återförenade band.

Jag såg Guns n roses, eller jag borde skriva "guns n roses" eftersom det bara var Axl kvar av originalmedlemmarna, för ett par år sedan på Roskilde. Konserten var en orgie av högt och lågt. Det som var bra var helt sjukt grymt, men det som var dåligt var verkligen förtärande uselt.

Det är ballt att ha sett. Men nostalgi. Nja. Det gör sig sådär bra på scen.

Inte för det. Jag kommer ju att vara på wow i sommar (med). Och se Pulp. Troligtvis kommer jag skriksjunga också. Det ska bli kul.
Men vi får hoppas att det kommer lite nyare bokningar till Slottsskogen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar