torsdag 19 augusti 2010

Tele 2, ilskan och könsorden

Jag nynnar en sång i mitt huvud. Den är lite fotbollskörig och går som följer.
Kuuuuuk-tele två-åh! Kuuuuuk-tele två-åh!

Har bytt abbonemang och bundit upp mig på ytterligare två år. Har aldrig varit direkt missnöjd, så varför inte? Jo serru, anledningen till varför man inte ska stanna är för att det kostar pengar. Det KOSTAR PENGAR att binda upp sig. Vad är det för genomrövig tanke?
Och vad är det gör genomrövig typ till försäljare som inte behagar berätta det för mig? Jag var aldrig missnöjd med mitt gamla abbonemang, han förklarade att det skulle bli billigare med ett annat och övertalade mig att byta. Nu har jag ju vaknat på fel sida med mitt nya abbonemang från början.

Kuuuuuk-tele två-åh!

Sedan är fallet så att jag inte har någon jobbmobil. Men, framförallt under way out west, har mobilen gått varm i arbetssyfte. Nema problema. Jag beställer en fakturaspecifikation och så ordnar vi det.
Men nej. Det kostar nämligen också pengar. 99 jävla spänn. Va?

- Varför det? frågar jag.
- För att... det gör det. Det kan ses som en administrativ avgift, säger killen.

Fuck me (or you tele 2), en administrativ avgift kan man pressa upp till trettio spänn på sin höjd. Men icke, jag säger det igen; icke, till nära en hundring. No way José.

Det hela landar i att kundservicekillen "möter mig halvvägs". Han kan ge mig tillbaka 50 kr på abbonemangsavgiften, men då som en ringpott.

- Det gör jag inte för att jag behöver göra det, säger telefonkillen och jag vill kräkas genom telefonlinjen och i hans öra.

Helvetes helvete vad jag bara vill prata med någon som har något sorts ansvar. Som inte svarar "för att...det gör det" när man ifrågasätter helt bananas avgifter.

Sånt här gör mig jättejättejättearg. Kanske är det viss jobbfrustration som släppts lös också. Om en stund har det gått över. Men fanimej inte än.

3 kommentarer:

  1. Min kuk tele två åh-ilska förbyttes i triumf när jag ringde och skulle säga upp mitt abbonemang, då jävlar var det andra toner i lådan och plötsligt blev det precis som jag ville ha det och de hävde köpet av ett nytt abbonemang (för jag hade inte heller fått höra hela sanningen) och "den där räkningen på 173 kronor, den kan jag makulera serru." Fan, det måste vara högstatusjobbet på tele 2 att sitta i växeln på avsluta abbonemang-avdelningen.

    SvaraRadera
  2. Tele 2 är och förblir en snikoperatör och beter sig som en sådan men fakturaspec kan du väl dra ner själv via kundservicen på hemsidan?

    SvaraRadera
  3. Naj, det var ju det man inte kunde. De har en funktion på hemsidan som visade teletrafiken, men inga kostnader. och det var det jag behövde.

    SvaraRadera