torsdag 26 augusti 2010

Studentliv igen

För två dagar sedan var jag vilsen i Malmö och idag var jag vilse i Göteborg. Efter lite väl mycket om och men förstod jag vilket som var studentbiblioteket och var det låg. Då ska man förstå sig på var böckerna man letar efter kan vara. Suck. Jag och bibliotek ses inte så ofta.

Jag hittade det som kunde hittas, gick hem med 4 grammatikböcker och ett segerrustigt lokalsinne. Typ.

I morgon är det del 2 av det diagnostiska testet som ska placera mig och mina framtida kursare i grupper. Efter ett lätt överambitiöst gymnasieliv har jag kommit in på spanskakursen genom fina betyg, men efter att jag gjorde steg 1-testet kan jag konstatera att jag inte minns så mycket av alla grammatiklektioner. Alls.
Hoho.
Hej hej sämsta gruppen säger jag.
Men jag tycker det låter fint med en grupp som är på min nivå. Det låter dock inte lika fint med det 2 timmar långa muntliga testet vi ska ha imorgon. Ouf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar