söndag 14 februari 2010

Mobilberoende är ett högst reellt beroende

19.35: Mobilen är konstig. Ska ha fått ett nytt sms men det visas inte.
19.37: Startar om mobilen för att åtgärna smskonstigheterna.
19.38: Slår in koden 1 gång. Fel kod. 2 försök kvar.
19.39: Hrm. Fel kod?
19.40: Slår in en liknade kod. Fel igen. 1 försök kvar.
19.41: Panik!
19.42: Spårvagnen kommer. Vad fan är det för kod? Varför minns jag inte koden? Vad är det för kod?
Hur ska jag kunna vakna i morgon bitti ifall jag inte har någon mobil? Min väckarklocka fungerar inte. Jag har ingen fast telefon som nån kan ringa till. Jag känner inte mina grannar som skulle hjälpa mig. Hur fan ska jag vakna imorgon? Ska jag vara vaken hela natten? Ska jag maila min chef och säga att jag inte har en aning om när jag kommer in till jobbet imorgon?
Panik.
Vad fan är det för kod?
Var har jag mina mobilpapper? När köpte jag min mobil? 4 år sedan? Var fan är papprena? Panik.
Hur ska jag kunna vakna i morgon?
19.43: Panik!
19.44: Vad händer om jag får nytt simkort? Är smsen sparade på mobilen eller på kortet? Vilka nummer kommer jag att tappa?

(...)

20.10: Kvällsfika hos Anna. Jag får låna en väckarklocka. Jag blir lugn.
20.11: Väckarklockan funkar inte. Panik!

(...)

21.02: Jag äter mackor. Maniskt. Jag pratar om Chile. Maniskt. Jag tänker på min mobil. Maniskt.

(...)

21.50: Jag måste hem. Jag måste leta efter min kod.
22.03: Sitter på vagnen. Vadhursuckfanpanik.

(...)

22.32: Letar i flyttlådor. Hittar i flyttlådor! Glädje!
22.33: Hittar koden. Vafan? Är det här koden? Verkligen? Känner inte igen den alls.
22.34: Knappar in koden. Noggrant.
22.35: Rätt kod!
22.36: Lättnad. Paniklättnad.


En lugn, fin kväll.

1 kommentar:

  1. haha, tur att du inte är som jag och glömmer att ladda din mobil så att den dör av urladdning sisådär 1-2 ggr i veckan. Jag har helt enkelt fått lära mig min pinkod den hårda vägen!

    SvaraRadera