tisdag 2 februari 2010

Är allt Chiles fel?

Jag hatar just nu vintern. Det är ganska orationellt med tanke på att jag inte kan göra någonting åt årstiderna. Jag brukar inte vara riktigt såhär obstinat när det kommer till den kallare säsongen, jag gillar till och med snö. Egentligen.

Men jag gick precis igenom lite gamla inlägg och mindes plötsligt min höst-skräck i september. Efter mina månader i sydamerika hade jag gått miste om en massa vår och sommar, och istället fått ännu mera höst och vinter.
Kanske är det därför jag är en surkart. Kanske har jag överdoserat dåligt väder och tålamodet har tagit slut?

Men åh, nu blev jag lite glad igen. Röda prickar-reklamen från rfsu kom precis. Min kompis Andreas är med där. Reklamen är således lika fnissframkallade varenda gång.
Man får vara glad för det lilla.
Och jag får se till att knappa fram reklampauserna. Hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar