måndag 29 september 2008

Leva farligt

Ok, nu står det klart. Motion, dans och musik är farligt. Jag kom nyss hem efter en oplanerat lång kvällspromenad. Jag lyssnade på The Pipettes (åh, the pipettes!), promenerade och spontandansade lite småsmidigt samtidigt. När jag är nästan hemma igen ska jag kolla hur mkt klockan är och ska plocka fram min mobil. Men nej. Ve och fasa. Jag letar febrilt efter telefonen och känner efter i varenda ficka hundra gånger, men hittar den inte. Jag frågar några småtjejer om jag får låna deras telefon för att ringa min egen men de har ingen telefon och min är onekligen borta.
Mitt liv passerar framför ögonen. Sedan tänker jag för en kort stund på alla nya snygga mobiltelefoner jag kan bli tvungen att köpa. Sedan kommer jag tillbaka i nära-döden-upplevelsen.
Så det blir till att promenera samma runda en gång till, denna gång utan musik och med ficklampa och lånad mobil i högsta hugg. Jag hittade efter ett tag min lilla älsklingstelefon på ett elskåp en bit hemifrån. Extrem tur (att den är o-het).
Så här levererar jag ett varningens finger; det är farligt att vara nyttig och att ha roligt. Akta dig för sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar