lördag 20 september 2008

Det finns så mycket att titta på

Hösten har kommit. Den kom förra helgen. Helt plötsligt var det februariväder i september. Förutom att jag har börjat ägna all min tid åt att grubbla över vilka fina höstkoftor jag borde köpa (för att inte frysa ihjäl på mitt jobb där elementen och AC:n inte direkt har något samspel) och vilka teveserier jag ska sträck-kolla tänker jag på min brasilianska kompis Isabella. Hon har flyttat hit till Sverige på obestämd tid. En lite kylig sensommardag frågade hon Kommer det att bli kallare?. Aj aj. Vad kommer hon att säga när det är 2 grader plus och det slaskregnar på tvären? Jag ska definitivt väva in henne i mina varma koftor- och bra teveserierplaner. Förhoppningsvis är vädret lite med mig och bjuder till med lite milt och vackert höstväder. Det kan ju faktiskt bli riktigt vackert och färggrant här.
Teveserier jag ska kolla igenom innan det är dags för uteserveringar igen är: Six feet under, Weeds, Entourage (fast jag är ju lite tveksam till den), kommande säsongen av Heroes och andra säsongen + kommande avsnitt av Dexter. Den sistnämnda förkovrar jag mig i just nu. Jag älskar Dexter. Det verkar som att det äntligen finns en serie som inte kraschar efter första säsongen. En alldeles för vanlig företeelse bland serier.

Förövrigt har jag hört att Kristina Lugn har sagt När jag var 24 hade jag inte träffat någon av de män jag har spenderat större delen av mitt liv med. Jag gillar att tänka på det. Det får mig att inse att jag nog har en förvriden bild av hur gammal jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar