söndag 28 september 2008

Lågprismani

Ouh! Igår gick jag okristligt tidigt för att vara ledig och åkte tillsammans med 8 andra tjejer till fulprylarnas högborg – Ullared. Det lilla stället sådär en 15 mil från Göteborg där man knör sig fram genom ett fullproppat varuhus för att få tag på billiga hudkrämer, leksaker, skinnjackor, kafekoppar, hästredskap, ölkorvar, teveapparater och allt annat praktiskt som var man kan tänkas behöva. Jag är både småsnål/ekonomiskt lagd och fyndgalen så visst borde det här vara något för mig, men nej. Jag har ändå någon sorts smak och vet av erfarenhet att alla del där kläderna de säljer till billiga priser aldrig kommer att kännas lika snygga som när man står i en provhytt hög och desillusionerad av alla hetsiga människor som letar fyndvaror. Så det blev två baslinnen, lite deodorant, nötcreme i storpack och annat smått och gott för 350 spänn.
Men nej, åk inte dit en lönehelg. Åk helst inte dit alls. Fast det är ganska kul att kolla på spektaklet och jag hade en väldigt trevlig utflykt. När vi kom ut från varuhuset var det en lång kö av köphungriga människor utanför. De köar alltså för att komma in i affären. Helt bananas.


Fick nyss ett samtal från min kompis. Hon jobbar på en tjejtidning och hade fått den tveksamma äran att gå på pressvisning av High School Musical 3 klockan 09.00 en söndagsmorgon. Hon var måttligt imponerad av filmen. Jag frågade hur den var hon svarade döda mig långsamt med ett trubbigt föremål. Det var tydligen den sämsta filmen i mannaminne, så nu får jag avstyra alla mina planer på att kolla på härligheten. Oh no. Efter filmvisningen var det intervjudags och återigen blev min vän föga imponerad av de väldrillade disneykidsen. Inte de smartaste knivarna i lådan. Minsann. Varje dag lär man sig något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar