onsdag 3 september 2008

Äntligen artyfarty

Jag tog en tripp till Mallorca och den förändrade mig. Inte så att jag har fått nya insikter om livet eller funnit kärleken i någon Jean Michel, men några (viktiga) saker har ändrats.
1; Jag dricker varma drycker med mjölk. Jag har avskytt kaffe med mjölk. Men efter en massa café con leche funkar det. Nu i skrivande stund dricker jag te med mjölk. En omöjlighet för ett par veckor sedan.
2; Jag äter oliver. Det finns något fancy över att äta oliver, så jag känner mig rånöjd att jag får sälla mig till skaran som gillar de salta små grejerna. Äntligen kan jag också vara artyfarty.
3; Tomater. Jag har haft problem med tomater sedan barnsben. När jag kom hem från mallis åt jag en tomat som om den vore ett äpple. Det har aldrig någonsin hänt innan. Väldigt stort.

Jag känner mig nöjd. Jag är överlag lite bättre än innan. Jag har fortfarande usel självdisciplin och sitter som en ostbåge i min kontorsstol men ändå. Jag tänker bättre. Nu när jag börjat använda en ögonkräm kanske jag ser lite piggare ut också också. Det gör ju aldrig nåt.

Jag intervjuade en (rätt okänd) musiker, Erik, som hade bestämt sig för att ändra på sig. Tidigare hade han inte gillat att ta pressbilder eller ge intervjuer. Men så insåg han att bara för att man inte varit bra på någon viss sak innan så betyder inte det att man alltid måste vara vara dålig på det. Så han ändrade på sig. Nu tyckte han att han var snygg på bilderna och intervjuer var uppenbarligen inte något problem.

Kanske måste jag inte vara en ostbåge livet ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar