onsdag 22 maj 2013

Oonaha-upplevelsen

Jag tittar på serierna The Hour och Game of Thrones med vad man kan kalla ganska intesivt. Inget slökoll här inte. Ändå tog det fram till att jag fastnade för ett namn som svishade förbi på internet, Oona, som jag kopplade ihop ett och två.
Oona hette min kompis kakadua (fram tills att det visade sig att Oona var en man och blev Uno istället), men det har inte särkillt mycket alls med min ahaupplevelse att göra. Den kretsar kring skådespelerskan Oona Chaplin. Ja, hon är barnbarn till Charlie. Hon är även med i The Hour. OCH Game of Thrones.

 I GoT är hon Talisa, medicinkvinna/helare som blir ihop med Robb Stark.

I The Hour spelar hon mrs Marnie Madden, den frustrerade frugan till tv-profilen Hector Madden.

Samma tjej! Jag såg det ej!
mvh/ Sist på bollen kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar