söndag 19 maj 2013

Andra varvet med värvet

Förra året lyssnade jag rätt mycket ich så pass intensivt på Värvet, intervjupodden av Kristoffer Triumf, att det sipprade värvet ur mina porer. Jag blev omåttligt övermätt och kunde inte ens höra talas om podden utan att det vände sig i magen.
Inte för att det var en dålig podd, det hade bara blivit för mycket. Som en gräddig sås. Gott men mastigt och om du hällt i dig 5 liter gräddsås orkar du verkligen inte mer sås.

Men nu så(s)!
Månaderna har gått och värvet smakar gott igen. Poddmakaren Triumf har breddat sig gällande intervjupersonet, från enbart komiker (alla ståupprutinfrågor - snark) till diverse. Bra! 

Bland annat intervjuade han Maria Montazami. Underbart fram tills att hon pratade om 1, tro och evolution samt 2, feminism. Åh nej. 
Nu senast har han intervjuat världens bästa människa Klara Zimmergren (och har du inte hört hennes sommarprat från i fjol - GÖRT!!!!), men även Per Gessle.

När jag lyssnar på Per undrar jag om jag nånsin hört honom prata. Har inte hört hela intervjun än men Per låter så mycket goare än jag trodde. Liksom härlig. En person som man vill sitta bredvid på en middag för han låter så trevlig utan att vara proffstrevlig.
Kanske är det är vara superproffstrevlig, vad vet jag, men i så fall ska han ha en eloge Per, för det låter alldeles normaltrevligt.

Det om det. Värvet finns på iTunes och sånt. Gratis. 
Klara Zimmergrens sommarprat finns på Sveriges radio. Bara googla, det var så bra att det borde toppa hela world wide web. 

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka, Maria!

    Tack för att du lyssnar.

    Kram,

    Kristoffer

    SvaraRadera