onsdag 7 mars 2012

Vi måste prata om Alice

Alice B har släppt en skiva och den är så fin. Jag vet att jag är partisk, jag är så svag för göteborgsromantik. Man står med ett krossat hjärta vid havet, man åker en spårvagn, man känner sig förlorad på Avenyn. All that jazz.

Men på riktigt. Alice är bra och berör på det där sättet som vissa bara gör. Min kompis kom fram till att det måste vara att vissa har en känsla som alla artister inte har. Han pratade inte om Alice, men det gör jag.

När jag intervjuade henne sekunderna efter att hon vunnit debutantmusiktävlingen GP Scen sa hon "jag är inte en sån som vinner". Nu är samma rad med i debutskivans bästa spår.

Jag var ingen som vann.
För alltid en förlorare
i Kullaviks hamn.

Ja lyssna på "Kullaviks hamn". Och lyssna på "Ingenting nej" hon vann GP scen med.
Och sen kan ni lyssna på alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar