onsdag 13 oktober 2010

True Blood, andra vändan

För ungefär ett år sedan kollade jag igenom säsong 1 och 2 av True blood. Nu gör jag samma sak igen. Min kompis Sara hade inte sett den slafsiga serien, och i väntan på vår tv-serie of choice (Dexter) var det ett gyllene tillfälle att inviga henne.

Men jag får säga att jag inte alls faller på samma sätt andra gången. Jag ser en massa missar i dramaturgin, viktiga händelser som man är svåra att uppfatta för en förstagångstittare. Bill och Sookie är fortsatt störiga (fast det har de varit hela tiden) och serien är inte alls så spännande som jag mindes den.


Det är fortfarande trevligt att hänga med min kompis så klart, att sträckkolla series är väl ett modernt sätt att umgås (?), men jag vet inte jag. Hur blev det så här? Är det jag som har fel eller är det bara så enkelt som att spänningen försvinner när man vet vad som ska hända?
Eller har jag bara för mycket fritid?


Nu ska Hoffmaestro vara med på radion. Måste stänga av. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar