onsdag 27 oktober 2010

Kicken, var är den?

Kanske är det höstens fel. Det är inte omöjligt. För tillfället utför jag (tydligen) empiriska studier i hur omotiverad man kan bli (utan att för den sakens skull bli deprimerad eller sjuk på annat sätt).

Allt är tråkigt.
Träning är jättetråkigt.

Försökte ta en bild på dagens uppmuntrande, jämntjocka regnväder, men det gick inte bra.
Jag vill bara lägga mig under en filt och äta vaniljvisp. Inte hållbart.

Hur får man tillbaka peppen?
(Är Baileys svaret?)

4 kommentarer:

  1. Bio? Den där I rymden finns inga känslor ska man ju tydligen bli helt lycklig av har jag hört!

    SvaraRadera
  2. ja. jag är på. Synd att jag itne såg det tidigare. Då hade vi ju kunnat se den nu.

    SvaraRadera
  3. jag tror att konjunktiv är nyckeln till lycka .

    SvaraRadera
  4. hah! jag repeterade lite halvmaniskt 15 olika verbformer och det har faktiskt gjort mig lite mer tillfreds. kanske ska jag nu avancera till att lära mig den alternativa formen till pret. imperfecto de subjuntivo. Det skulle ju vara kul.

    SvaraRadera