söndag 25 april 2010

Lite som i London

Igår var det den succéartade designmarknaden à la London på Pustervik. Det var kanon. Det var knökfullt, vilket ledde till både andnöd och viss panik, men men.
Ett tjugotal begåvad kreativa typer sålde sina pinaler och vi följde med strömmen som i pernsionärstakt hasade sig fram mellan borden. Och när tillfälle gavs (när kombinationen "paus i ledet" och "åh jäklars vilken fin grej" infann sig) shoppade vi.

Här kommer redovisningen.

En massa folk på Pustervik.


HD har köpt götebrgsmusikboken Ostystad och ett halsband.



Kryckan köpt också boken samt ett armband med små doghnuts och tårtbitar. Det gillade hon så mycket att hon inte kunde hålla still handen.


Jag köpte en skärbräda och ett hårspänne som var svårt att få med på bild.



Spännet som inte ville vara med på bild kommer från à la London-arrangörerna Be my hero. Kan det inte gå ett år så att det kan bli dags för en till sådan marknad?


2 kommentarer:

  1. Hej Maria,

    Kul att du gillade marknaden. Blev glad när jag läste ditt inlägg!

    Vår förhoppning är att du inte ska behöva vänta ett år till på nästa marknad. Gå med i vår Facebookgrupp så får du info om när det är dags igen http://www.facebook.com/group.php?gid=377293561068. :-)

    Mattias
    à la London

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit!

    Jag hörde av mig till tjejen som jag köpte skärbrädan av eftersom jag inte kunde hitta henne på world wide web. Nu har hon startat en blogg. Kolla kolla: http://lindavannstrom.blogspot.com/

    SvaraRadera