måndag 19 april 2010

Jag hjärta häst


I lördags var det konsert. Det var så bra. Om jag sysslade med svordomar skulle jag rada upp kraftuttryck för att demonstrera hur fantastiskt bra det var. Band of Horses. Ja jävlar.

Har försökt trycka upp en video här på bloggen, men det går jättedåligt.
Som kompensation blir det en två Band of Horses-bilder från det förflutna. En från i lördags och en som har några år på nacken.
Den senare är en klassiker:

Emmaboda, 2006, jag och Elin tänker dra nytta av festivalens logistiska planlösning (de har inget backstage- eller artistområde) och leta upp The Pipettes och bli bästisar med dem.
Vi kommer inte alls långt.
Istället snubblar vi rakt in i en grupp killar. Sen hänger vi med dem. Det var kul. Jag pratade Seattlemusik och amerikansk politik med gitarrkillen med hatt. Minns hur jag kände mig både lättad och svinnöjd över att jag kom ihåg att dåvarande vice presidenten hette Dick Cheney (eftersom det tydligen var lite imponerande). Haha.


Emmaboda, Småland, 2006


Göteborg, Västra Götaland, 2010


1 kommentar: