måndag 18 januari 2010

God morgon

Jag sprang till spårvagnen, vurpade i kurvan, slog sönder byxorna och skrapade upp knät.
Kollade oroligt upp mot innergårdens fönster för att se om någon sett spektaklet. Det verkade lugnt.
Det var bara till att lomma hem igen och byta byxor, tvätta såret och plåstra om mig själv.

Hej det är lugnt, jag är van. Jag är bara glad att jag för en gångs skull lyckas placera en av mina vurpor på ett hyfsat folktomt ställe. Inte som förra vintern när jag halkade omskull i morgonrusningen i Stockholms kollektivtrafik.

Nu har jag dessutom en jättegiltig anledning att köpa nya byxor.

2 kommentarer:

  1. Hehe, påminde mig om när jag var liten och ville ha nya Lee-jeans... och kissade på mig när vi var i stan, trots att jag var alldeles för gammal för att hålla på med sånt. Men det funkade! :-)

    SvaraRadera
  2. Stackare, hoppas du hade en lugnare eftermiddag :)


    Ha en bra dag
    Hälsar Louise
    http://loppisskattkammaren.blogspot.com
    www.louisealexandersson.se

    SvaraRadera