torsdag 21 januari 2010

Musiker är som ostmackor

Jag har pratat med killen bakom skivbolaget Dolores. Jag ville att han skulle uttala sig om sina senaste förvärv, det vill säga ett koppel unga män.

Han jämförde dem med ostmackor. Det kan jag ju inte skriva i tidningen sa jag till honom, det skulle ju krossa de små musikermännens hjärtan.Skivbolagsmannen slutade ändå inte jämföra dem vid ostmackor.

Åh, en ostmacka till... Nja, det är ju inte revolution på gång direkt.

Men jag skriver inte i tidningen att banden är som ostmackor (smaklös, ickerevolutionerande vardagsmat). Det skulle ju paja min artikel och jag gillade ändå de små musikermännen.

I tidningen får skivbolagsmannen säga att det inte är revolution på gång. Men att det är ok, det behöver inte vara revolution varje dag.

Jag tror att musikermännens hjärtan kommer att krossas lite grann. Eller så kommer de bara ner på jorden.

Musikermän 1
Musikermän 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar