torsdag 12 november 2009

Vis och lärd och klok

Jag har ett högst kluvet förhållande till att läsa. Jag gillar det när jag gör det, men jag läser inte på något sätt snabbt. Kanske är det därför mitt tålamod lite sisådär när det kommer till böcker.

Hur som haver: jag är märkligt nog jättesugen på att läsa klassiker.
Mina största problem must nu är att jag inte har så bra koll - vilket leder till att jag blir peppad på allt - vilket i sin tur leder till att jag inte kan bestämma mig.

Så om någon vänlig själv har något tips: shoot. Ge det till mig. Por favor.

7 kommentarer:

  1. I fix. Jag ska fråga en som vet :)

    SvaraRadera
  2. Ah! Så bra. All guidning är välkommen.

    SvaraRadera
  3. Vad för klassiker? Nu tar du och läser Tom Sawyer, för den är asbra. Och även en ungdomsbok=går fort att läsa!

    SvaraRadera
  4. men du, anna, har du inte nåt tips på spanska?

    SvaraRadera
  5. Jo, det har jag. Como agua para chocolate, den ska du se till att läsa. Författaren är Laura Esquivel, boken är asbra och asmysig. Inte så jättesvår om du vill läsa den på originalspråk. Annars har vi ju alltid Cien años de soledad av Gabriel Garcia Marquez. Jag har inte läst den, men han fick ju nobelpriset. Casa de los espiritus av Isabel Allende är ju en annan käck bok! Fan, jag borde också läsa mer, och speciellt borde jag läsa mer på spanska. Men när fan ska jag orka det? Jag är småbarnsförälder!

    SvaraRadera
  6. åh så kul. jag ska lätt läsa como agua. jag har en isabell allende som ligger på nattygsbordet, Den motiverar mig inte. Trots att den handlar om hångel och kläder som faller till golver och sånt på de första sidorna. Det är ju lite märkligt egentligen.

    SvaraRadera
  7. Mästaren och Margarita, M Bulgakov, den kan du få låna av mig. Världens bästa klassiker!

    SvaraRadera