torsdag 19 november 2009

Uppföljning: Internetshopping

Jag skrev för drygt en månad sedan om hur jag förlorade min handla-saker-från-usa-över-internet-oskuld.
Mina tishor har fortfarande inte landat i mitt brevinkast. Så jag trackade min order och upptäckte att den ena t-shirten inte fanns i lager. Det var någon sorts förbokning på den.
Och när skulle den komma in? Jo serru, den 17 maj.

Det går jag inte med på.

Jag skrev ett mail. Förklarade hur jag givetvis hade trott att det var gammal information och att det inte gällde den 17 maj 2010. Om jag skulle vänta 6 månader på min beställning fick det faktasikt vara.
De svarade att de aldrig fick in t-shirtarna. Jag fick givetvis ändra min beställning.

Men?
Men?
Men!

Hur kan de fortsätta ha kvar felaktig information ett halvår efteråt? Hur kan tröjan vara köpbar? Hur kan de inte självmant säga till mig som kund att Oj, den här beställningen kommer du aldrig att få för vi kommer aldrig få in produkterna. Hur tänkte de där? Jag kan bli tvungen att skriva ett uppläxande mail. Fast först efter att jag fått tillbaka mina pengar.

First thing first som amerikanarna själva nog skulle sagt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar