måndag 30 januari 2012

Hajattack

Idag på morgonmötet visade det sig att en av jobbarkompisarna var väldigt orolig för mig. Det skulle ju vara så tråkigt om jag blev uppkäkad av en haj när jag är i Australien.

Han hade kollat på Shark Attack på TV och fått flera tips om vad jag kan göra för att undvika/bli av med hajarna i vattnet.

1. undvik grumligt vatten
2. se alltid till att nån annan badar längre ut än vad du själv gör. Även sälar går bra. Försvinner sälarna och människorna är det dags att gå upp.
3. tryck in ögonen på hajen om den attackerar.
4. gräv med händerna i hajens gom/tandkött.
5. Häng i hajens bröstfena. Där kommer den inte åt dig.
6. Att hålla i stjärtfenan kan också funka. Då kan hajen tro att du är en valhaj. (ehh.)

Jag är så himla tveksam till tips nummer 4. Det känns bara destruktivt att stoppa in händerna i hajkäften och börja krafsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar