tisdag 15 juni 2010

Turn that frown uppochned

Chef: Koka en go jättesoppa på den här pyttespiken.
Jag (den tacksamma sommarvikarien): Jamenvisst.

Det går väl sådär bra på jobbet idag. Oflyt och hjärnvärk kan man väl kalla det.

Men så snubblade jag över en gladlåt på spotify och plötsligt kändes det mesta lite roligare.
Med tanke på att jag har fått den ensammaste platsen i hela GP-huset så kommer inte uppmuntran helt ovälkommet. Idag har jag hört kommentarer (från random personer) som:

"Du är älskad ändå."
"Trivsamt. Inte alls ödsligt."

Så nu ska hör göras en spotifylista.
Jag behöver tips.

Hittillls finns de här:
* Magic numbers - Forever lost
* Patrick Wolf - Magic position

Två låtar är för få. Kom igen. Allt är välkommet. Delad glädje är dubbel glädje.

5 kommentarer:

  1. Min dagens låt är Cheap and Cheerful med The Kills. Ta den!

    SvaraRadera
  2. Haha, och jag som just lyssnar på Psykopaten med Asta Kask. Ta den. Kanske inte så pepp dock...

    SvaraRadera
  3. haha, mja, psykopaten hör ju kanske hemma på den lite mer destruktiva sidan av peppskalan. Men om du blir glad (?) av den så får den vara med ändå. Alla ska med.
    Själv bidrar jag idag med Born ruffians - I need a life.

    SvaraRadera
  4. Ceo - come with me!
    http://www.youtube.com/watch?v=4C9A3zJUemY

    och New city love!
    http://www.youtube.com/watch?v=g5MYC9vwLZw

    Love my darling <3

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte att vi kan göra en delad playlist på spotify. Så kan alla lägga in låtar de vill ha med. Alla som vill får länken.

    SvaraRadera