söndag 26 oktober 2008

Välkommen till helvetet

Jag kräks. Och ärligt talat så gråter jag nästan. Jag tittar på Jamie Oliver granskar: Kycklingindustin och det finns inte ord för hur vidrigt jag tycker att det är. Det är kväljande och jävligt och helt vedervärdigt. Jag förstår inte hur man kan vilja stödja en sådan industri, hur man kan äta kyckling, eller annat kött för den delen, och blunda för hur djuren behandlas.
Sedan förstår jag mig inte på dubbelmoralen i Jamie Olivers programidé, men jag har å andra sidan inte sett många minuter av programmet. Killen har ju i flera år lagat mat, sagt spice it up a notch och även om en och annan vegetarisk rätt har slunkit fram är det kötträtter som har vart grejen. Och nu visar han pedagogiska och övertydliga exempel på hur uppfuckad köttindustrin är. Men hej – jag klagar inte. Kanske är poängen att konsumenterna ska hålla sig till ekologiskt, det är åtminstone en bit på vägen mot en mindre ignorant djur/mat/miljöattityd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar