onsdag 22 oktober 2008

Estocolmo baby!

Stockholm levererar. Banne mej. Helgen spenderades i Hufvudstaden och den gör vad den kan för att leva upp till sitt epitet som storstad. Vi har självklarheterna som att man inte får bord på restaurangerna en fredagskväll utan att ha boka i förväg (även om vi trots allt tillslut lyckade med konststycket), obefintliga parkeringsplatser och långa köer till klubbarna – det räknar jag med. Sedan har vi även viss kändisspotting. Sven Wollter cyklade förbi mig på stan och jag tror minsann att jag såg ena snubben i Snook (som jag även såg förrförra gången jag härjade runt i Stockholm – kanske stalkar han mig). Men grädden på storstadsmoset är helt klart att jag möttes av en polispiket när jag och min kompis Carin gick ut ur hennes lägenhet på lördagsförmiddagen.

Polisen: har nu sett några läskiga typer här?
Carin & Maria: Eh. Nä.

Carin släppte in dem i huset och visade var cykelförrådet låg. Jag gav dem några tidningar som de kunde kila upp förrådsdörren med. Close encounter med den beryktade storstadkriminaliteten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar