fredag 6 mars 2009

Är det här hej då?

Igår blev det Carmen för hela slanten. Åtminstone mellan 18.00 och 22.00. Jag och mina praktikantkamrater, Sofia, Ingela & Viola, vinkade av oss själva med öl och pomfritt. Dessutom fick vi fint sällskap i form av ölsugna kanslister samt en rockstjärna från norr. Väldigt trevligt. Fint som snus.
Gårdagens arbetsdag avslutades med skypesamtal med handledaren i Chile och därefter en photobooth-session med min dator. Ungefär hundra fulbilder och två snyggbilder. Urvalsprocessen inför publiceringen av bild på bloggen var inte helt slumpmässig och resultatet är inte helt representativt. My prerogative.


Igår pratade jag med en vän i telefon. Efter ett tag kom vi till den del av samtalet som börjar kännas ganska bekant.

Alex (drömmande): Snart åker du iväg och det kommer vara varmt och du kommer bli lite brun.
Maria (bestämt): Fast nä, det kommer inte vara varmt där.
Alex (tröstande): Ok, kanske inte jättevarmt, men bättre än här.
Maria (mer bestämt): Fast nä, det kommer att vara kallt. Regnigt, blåsigt och minusgrader ibland.
Alex: oj då.

Idag har jag kollat på underställ. Det är rea nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar