tisdag 25 november 2008

Kaos och sinnesförvirring

Å herre min je vad jag är stressad. Vanligtvis brukar jag kunna styra upp mina stressade situationer (åtminstone de som beror på jobb och andra världsliga saker) med några hederliga listor. Penna och papper is the shit. Men icke den här gången.

Jag ska inte ljuga, jag har visst ett par listor (att blogga står inte på en enda en av dem dock) men just nu är det så pass mycket kaos att min hjärna har softdeleatat vissa uppgifter så jag kommer inte ens ihåg dem om jag anstränger mig. Jag upptäckte till exempel på jobbet idag att jag helt och hållet glömt av att göra två rätt viktiga grejer. Allt ordnade sig, men jag tror att det är uppenbart att jag är redigt mycket vimsigare än vanligt. Jag skyller allt på min ostrukturerade mejlinbox. Jag har aldrig styrt upp någon ordentlig ordning där, vilket inte har varit någon fara förän nu. Nu har alla gått bananas samtidigt och kaoset i inboxen är ett faktum.
Att jag dessutom har deadline för mina recensioner den här veckan på ett gäng nya skivor, som jag fick förra veckan men inte har hunnit lyssna på, gör ju att jag måste springa hem från ett jobb för att sätta mig med ett annat. Min strategi är att jobba mycket och sova lite. Vad kan gå fel?

Åh vad jag längtar till lördag. Då ska jag vila, titta på tvserier och bara götta mig åt att jag inte behöver göra en massa saker. Kanske är jag bakis också för på fredag är det julfest med jobbet.

1 kommentar:

  1. hehehe! tack för komplimangen! jag var själv mycket nöjd... mest över att ingen kände igen mig.
    här har vi också kaos och sinnesförvirring, kan bero på den j-a C-uppsatsen.... vem vet hehhe
    /Belin (blogg.se)

    SvaraRadera