måndag 24 november 2008

Kallt och jävligt

Fy bövelen vad det har blivit kallt. Jag var i Stockholm i helgen och fick uppleva höst/vinterns första regelrätta snökaos. I en inte särskillt brant backe fastnade givetvis bussen. Jag var hands on och hjälpte till med grus och grejer där i snöovädret. Men sen kom nästa buss och den var jag ju faktiskt tvunen att ta. Jag önskade busschauffören lycka till och sprang i väg.
Imon blir det min råvarma jacka från förra året. God bless råvarma jackor. Skit samma att jag ser ut som hej kom och hjälp mig jag är en michelingubbe. Så länge jag slipper förfrysa på väg till jobbet (och springer från bussen för att slippa spendera mer tid än nödvändigt på den hopplöst tråkfula parkeringsplatsen på Backaplan) så är jag glad. Dunjacka i herrmodell som jag fyndade i Norrköping - here I come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar