tisdag 5 augusti 2008

Mera njutning?

Jag fattar inte grejen. Vem, vem, vem köper en risifrutti när de vill njuta lite extra? "Åh, jag är sugen på nåt gott, jag festar till det med en risifrutti. Men nej, inte vilken risifrutti som helst utan den i svart jättelyxig förpackning som får mig att känna mig lite gott bortskämd". Nä, knappast. Vad kommer den nya att smaka? Grädde? Fast på riktigt? Mindre sukralos i sylten - "nu med riktigt socker"? Så mellanmålet som inte är nyttigt verkar nu så nyttigt att företaget kan göra en onyttig variant av samma sak? Suck, jag blir bara matt. Köp en bakelse om du vill njuta lite extra, ta en morot om du vill vara nyttig.

Snart öppnar Göteborgs coolaste butik. Jag vet inte hur hemlig den är ännu så jag vågar inte berätta för mycket. Men jag var där och tjuvkikade idag och det ser extremt lovande ut. Snygga kläder som inte fördärvar världen. Gött.
Jag har även bejakat mitt glasögonköparsug idag. Jag ska skaffa nya bågar snart. Äntligen ska jag köpa de mörka bågar jag har velat ha i åratal. Ahh.
//maria - glasögonorm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar