tisdag 5 augusti 2008

Hej blogg, hej då stolthet

Jag bloggade egentligen för några år sedan. Men då hette det dagbok. Fast på internet. Men ändå dagbok. I flera år höll jag på med det, skrev små kryptiska, roliga och lite väl öppenhjärtiga meddelanden som vänner kunde läsa. Sen ändrade de namnet. Dagbok blev blogg och plötlsgt var jag en stenåldersmänniska. 20 år och redan hade utvecklingen sprungit ifrån mig. Inte fan skulle jag skriva nån blogg. Loggbok kanske, men inte nån blogg. Vad betydde det egentligen? Blogg?

Men nu har jag tagit ett kliv framåt. Fast bakåt. Det beror ju på hur man ser på det. Här planerar jag att skriva om allt som betyder något vilket alltså bör bli en del festliga vardagsgrejer, en del märkliga vardagsgrejer, lite finkultur och en väldig massa populärkulur. Allt som är min kopp te.

Egentligen är jag mest peppad över att ha någonstans att publicera mina tankar och de bilder som jag tar i tid och otid.

Så: Hej blogg. Hej då gamla stolthet.


//m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar