lördag 11 februari 2012

Samsta sommaren pa 60 ar

Alla beklagar sig. "det ar ju synd att vadret ar sa daligt. Det har inte varit sa har uselt pa 60 ar."
Det ar 24 grader, molnligt, nan duschliknande skur ibland, emn i stort sett uppehall hela tiden. Varannan dag ar det soligt. Jag tycker att det ar perfekt.
Dessutom behover jag de mulna dagarna for att konstant smeta in hela mig i aloe vera och dampa min ojamna solbranna.

Nu har jag precis kommit till Alice Springs, mitt i Australien. Har ar det oken och varmt. 32 grader idag. Inget hav. Puh. Men jag tror att de har en pool har pa hostellet. Vi kan val saga sahar: jag hoppas att det finns en pool. Annars dor jag.

Har i Alice springs hander inte jattemycket. Men jag ska anda ga in till stan. Ata vore kul. har hort att det ska finnas ett veganstalle. Yey.

Men forst en liten lista over grejer som jag gjorde i Sydney.
- var pa opera. Sjukt coolt. Faktiskt.
- Var pa den dyrast studentpubspelningen nagonsin. The pains of being pure at heart spelade och jag pungade ut typ 450 spann.
- akt farja. Fint.
- Badat! Det blaste massor sa man fick inte bada pa grund av strommar, men lite bad har jag fatt.
- blivit kallad Ranger (efter orangutang) pga av min harfarg.
- kollat pa hajar.
- atit manga agg.
- borjat anvanda ordet Cheers pa allvar. (har inte anvant "hang ten" eller "g'day mate". Planerar inte att gora det.)

Nu ska jag kanske ga och kolla pa Flying doctors-museet.
Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar