onsdag 7 september 2011

154 cm muskler

Läste precis att Veronica Wagner ska vara med i TV3:s Superstars. Jag är helt till mig! Jag gillar inte programmet, men Wagner är Sveriges bästa ag-gymnast och borde rimligtvis vara ett djävulskt motstånd för de avdankade gubbarna.
Är dock väldigt osäker på om hon är kul. Men strunt samma.

Här är ett utklipp från Wagners blogg där hon skriver om styrkedelen i slutet av ett vanligt 5 timmars träningspass. Salto som nämns är alltså en bakåtvolt.

"vi gör 15 armhävningar med fötterna i axelhöjd. 15grodhopp med vikter 15 stilla salto. 15 uppdrag och 15 burpees till handstående.. ( Armhävningsställning – grodhoppställning- hopp till handstående följt av ut igen till armhävnings ställning. )

Det är alltså 15 x 5 övningar såååå fort du bara orkar. När du gjort alla i rad så får du vila 1 minut. Å det är FYRA varv… Det är lixom 60 stilla salto!!! haha"


Fint att hon kan skratta åt det hela. Ska jag kanske försöka få in nån av övningarna i mitt friskispass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar